And the Brain shall feast on your face

Solskenet spred sig längs gatan på den tidiga vårmorgonen. Tyler var ute och vandrade när han upptäckte ett tegelhus som solen sken lite starkare på. Han gick fram till fönstret och sträckte på sig så han precis kunde se in. Han kunde inte urkilja sakerna ifrån varandra utan allt han såg var en massa glada färger.
"Vill du komma in?" Tyler vände på sig. I dörröppningen stod en vacker kvinna vars guldlockiga hår såg ut som det dyraste siden i solens glans.
"Om det inte är några problem så, ja tack," svarade Tyler och han kände hur hans kinder blossade upp. Han följde efter henne in i köket. Tvärs igenom så gick det ett snöre, och i mitten där man brukar ha en köksbänk var ett bord fullt av blommor. Tyler kände sig precis som Hans och Greta när dem hade upptäckt häxans stuga. Mitt i sin förundran så kom en norsk blå ara svävandes igenom köket och landade på snöret. Tyler log åt allt det magiska när han plötsligt kände hur något slog honom, hårt. Allt han kunde se innan det svartnade helt var skenet ifrån något guldigt.

Han svamlade i mörker. Han existerade, men samtidigt inte. Han var fångad men samtidigt fri. Ett evigt mörker omslöt sig runt honom.

Tyler öppnade tvärt ögonen. Han flåsade och paniken kröp sig in allt närmare benen på honom. Han hade drömt att han inte kunde röra sig och nu kunde han verkligen inte det. Han låg fastbunden på marken, och när han försökte urskilja sig vart han var så upptäckte han att han bara kunde se på sitt vänstra öga. Med det så kunde han se att det var något vitt, slemmigt som sög sig fast på hans högra halva av asiktet. Det tog inte lång tid innan han insåg att det var en hjärna. Gripen av panik så började han slå huvudet mot väggen, men utan att lyckas. Med fruktan dunkandes i sina öron så hörde han inte hur dörren öppnades och in kom en kvinna, med det vackraste håret och det grymmaste leendet...


Another weird dream I had. Inatt drömde jag om GPS. Sedan skulle min far köpa en GPS. Jag tror mina drömmar för med sig budskap. Jag tror jag ska satsa på att skriva en drömbok, för i min står det bara skit. När man drömde om kakor så var man gradvid eller ville bli mamma, vilket bullshit! Nej, det blir nog bättre om jag skriver den själv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback