Ichi nen go 一年後


Bordet som på vintern förvandlades till en underbar kotatsu


Den 7 Juli 2008 så lämnade jag Japan efter ha varit där precis tio månader. På flygplatsen så kom Ayaka, Seika och hennes pappa och sade farväl till mig. Kimura var den första familjen jag bodde i och trivdes väldigt bra där, det var bara lite jobbigt att behöva bli skjutsad så fort jag ville någonstans. Det var också där jag upptäckte en fantastisk strand en helg, men såklart efter det så blev det dåligt väder. Jag var den sista av JSL-studenterna som lämnade Japan. Det kändes konstigt, att lämna en del av sig själv bakom sig. Jag kommer inte ihåg personen jag var innan Japan. Japan öppnade mina ögon och fick mig att inse fast människor ibland säger att världen är så liten så har dem fel, helt fel. Världen är enorm, det finns mycket att se och många olika slags människor att träffa. Särskilt i Japan, jag saknar japan och dess folk. De är så oerhört trevliga och glada, konstant.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback