Anime Autumn 2009 !

Så... denna höst ser ut att bli suverän, både i shoujo och shounen hållet! Nu har den vart igång ett tag men ville få med alla serier jag skulle följa, har funderat på att följa Winter Sonata men tror jag marathonar den istället...

The Sacred Blacksmith

raawr!


Cecily Campbell är en riddare och tjänar sitt land med viljan i högsta hand. Även fast hon inte är helt värdelös så är hennes svärd gammalt och bryts itu när hon slåss mot en vandal. Hon blir räddad av ingen annan än Luke Ainsworth, en blacksmith. Cecily försöker övertala honom att smida ett svärd åt henne, men det är enklare sagt än gjort!

Okej, det enda störande är hennes boobs in metal armor, som de har fått in jättemånga skämt om i endast två avsnitt. Men... jag bryr mig inte! Helt otroligt! Så bra är denna anime, eller spännande. Akuma, hemliga kontrakt... påminner lite om Pandora Hearts men samtidigt inte. Jag gillar sånt här, riddare, magi och hidden romance. Denna kommer jag följa spänt varje vecka! :D

 

 

Kimi ni Todoke

 

Sawakos smeknamn är Sadako, ifrån "The Ring". Hon uppfattas som skrämmande och har inga vänner. Men sanningen är att Sawako är en blyg person och vill inget annat än att få vänner. Hon vill vara precis som Kazehaya, en öppen och älskvärd person. Trots deras olikheter så dras de till varandra och de blir vänner. Kommer Sawako äntligen få det skolliv hon har drömt om?

 

Höstens höjdpunkt by far. Mangan är helt otroligt charmig och animen har verkligen fångat det hela! Karaktärerna och deras röster är så underbart bra! Jag gillar hur Kazehayas beteende egentligen är så uppenbart, men inte för Sawako xD Undrar bara om det kommer bli en till säsong med tanke på att mangan ej är avslutad...


Tatakau Shisho - The Book of Bantorra

 

 

Hm.. jag har inte riktigt fått en uppfattning om handlingen är... Böcker i sten som när man tar på dem visas en historia. En häxa som dödades, människor som kallas för kött vill döda huvudpersonen med ridiculous big boobs. Och några osynliga människor. Den kan bara bli bättre. Och alla dessa backflashs med häxan är spännande, och sorgliga. Kan bli en höjdpunkt.

 

Miracle Train

 

Because I'm a station - best punch line ever


I Tokyo på Oedo-sen finns en sägen om att människor med problem kan kliva på Miracle Train och få hjälp med dem, utav 6 bishies!

 

Ehehehe, Eye Candy!! \o/ nothing else :3

 

 

Yumeiro Patissiere

Ichigo Amano har ingen talang överhuvudtaget tills hon en dag blir berömd för sitt utomordentliga smaksinne! Hon bestämmer sig då för att börja på St Marie skolan och ble en berömde Patissiere precis som sin mormor, men det är enklare sagt än gjort. Som tur är får hon hjälp utan en Sweet Spirit, en lite älva!

 

Öööh, jag hade inga som helst planer på att se denna men råkade göra det i alla fall. Trodde den skulle vara lite mjäkig men jag föll pladask för den O.o. Jag gillar sådana här "Tränar jag tillräckligt blir jag bäst!"- animes. Sedan är det hidden romance, hohoho~ :D

 

Fairy Tail

Summary not needed.

 

Suck, vilka förväntningar jag hade. 1:a avsnittet var inte alls dåligt, nej det lever upp till den vanliga shounenstandaraden. Plus att jag är en sucker för magier så kommer nog bara bli bättre... men...men... what have they done to my gerald ?!??!?! Efter sett hans i openingslåten satt jag bara där och grät under resten av avsnittet. Jag är fortfarande upprörd. varför. varför ?!

 

BIGGEST FAIL EVER

How he was supposed to looke like, just a little bit younger:

 

Fail. Anime för 8 år sedan är bättre än dagens. .___________________.

 

 

 


Kommentarer
Postat av: jacob

Har du favoritkaraktär i Fairy Tail? Jag gillar bara Lucy som blir sur på Natsu... Har du läst manga?

2009-12-29 @ 11:44:59
URL: http://jacobbang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback