Reflection on: Mushishi

Ginko på resande fot oavsett väder

Ginko är ständigt på en resa. Han går från stad till stad för att få mer kunskap om Mushishi, samt hjälpa människor med dem. Goda Mushishis lider ingen av, men det finns även onda, de som äter upp en ögon eller får ens hemskaste drömmar att bli sanna...

Mushishi, en anime som inte alls borde vara i min smak - men ändå så är den det. Den lugna openingen som beskriver hela serien så bra. Jag som avskyr långsamma serier utan någon egentlig handling, så varför fastnade jag för denna? För handlingen är något jag absolut är helkär i; japanska folksagor. Om mystiska tragedier, gudar och människor i det förflutna. Alla unika karaktärer och sagor ger serien en otroligt underbar känsla under alla avsnitt. Animationen är helt fläckfri, och bakgrunderna är som godis för ögonen. Denna marathonade jag i somras någon gång, och har jag faktiskt bestämt mig för att köpa boxen, för den är så fantastiskt.

Mushishi -

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback