Marathon #5 Tengen Toppa Gurren-Lagann


Mmmm, på mindre än 24 timmar så lyckades jag se alla 27 avsnitt av denna underbara serie. Vet inte varför jag kollar på Mecha, tycker ju inte om det egentligen MEN - är mecha bra, då är det superdupermega-bra! Precis som Tengen Toppa - Pierce the Sky!

Simon lever för att att borra, borra djupare i marken varje dag. På ytan kan man inte leva - sägs det. Simons kompis Kamina vet annorlunda, han var där när han var liten och ska dit igen - med basta! Med hjälp utav ödets nyck så far Simon och Kamina upp till himlen med hjälp av tjejen Yoko och en nyfunnen robot Simon hittade när han grävde. Men uppe på ytan så råder det ett krig mellan människorna och odjuren. För att leva ett fridfullt liv måste de besegra dem - och Simons nyfunna robot verkar vara nyckeln till det...


Denna serie slutade verkligen aldrig att förvåna en! Plottwist efter plottwist och karaktärsutvecklingar åt alla håll och kanter... Verkligen nytt för en mechaserie! Även om jag inte förstår det här unika med Gattai (förening) så verkar japaner älska det och det kan hjälpa vem som helst oavsett fiende. men jag njuter av det likaså! Alltid kul med nya saker! Dock är det lite orealistiskt när de bygger nytt och reparerar med material som egentligen inte finns... Men aja, bara att acceptera!

Animationen i denna var puure looove! Särskilt fightingserierna, vilka ögonorgasmer man fick! Dock så var det jättedålig i avsnitt 3... den var helt åt pepparn! Och sedan gillade jag inte hur de ändrade Simons utseende i slutet... annars... superbt!


Karaktärerna i denna serie var alla så unika, och min personliga favorit Viral fick vara med mycket mer än vad jag förväntade mig. Finns några ultimata pairings också som man fäller en liten tår varje gång man ser hur kemin sprakar mellan dem... Mycket mer romance än förväntat, höjer den ännu mera!

Storyn rullade på bra också förutom att den var lite seg i början (surprise?) men sedan tog den fart och vilken fart den tog! Nya awesome karaktärer, nya mysterier och gåtor som skulle behöva besvaras... och även om slutet egentligen inte var till mitt tycke så... älskade jag det. Man såg det inte komma, och det är det som gör denna serie som underbar. Den var inte förutsägbar vilket de flesta serier brukar bli nuförtiden. Den slutade aldrig att överraska och var ett nöje under hela åkturen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback