Tengoku no Daisuke he - 天国のダイスケへ

 

För att avsluta min dorama helg så såg jag Tengoku no Daisuke he. Efter att sett action, lovelove så tänkte jag toppa det hela med tearjerker. Och vilken tearjerker!

 

Youhei Iida är en reporter som degraderas ner till sportredaktionen efter en felaktig artikel. Han blir tillägnad att göra en artikel om ett långdistans stafflopp och där träffar han Daisuke Sato. Det är något med Daisuke som fängslar honom och han kommer att ändra hans tillvaro mer än han någonsin skulle kunna ha föreställat sig.

 

Anledningen till att jag valde detta drama var naturligtvist för att oguri hade en av rollerna. men vad som förvånade mig var att jag blev imponerad av huvudrollen, som jag inte hade hört talas om innan, Masaharu Fukuyama. Det var ingenting speciellt med hans karaktär men den var ändå så mänsklig. Bitterheten och rädslan att förändras. Han gjorde verkligen ett great jobb med den.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback