Tokyo Dogs


Såg äntligen färdigt Oguri Shuns senaste drama and man, it was goooood :D! Man vet aldrig riktigt vad man har att förvänta sig från Oguri för han kan spela såpass olika roller, och denna var inget undantag. Oguri var bara för härlig som reserverad polis. Men det var inte Oguri som gjorde dramat, utan historien.

Sou Takakara (Oguri Shun) är på jakt efter sin fars mördare, Jinno. Efter ett misslyckande i New York så blir han tillbakasänd till Japan och får den excentriske Marou Kudo (Hiro Mizushima) som partner. Sous enda ledtråd till Jinno är en kvinna, Yuki, som blev upphittad på brottsplatsen i New York. Men Yuki har minnesförlust men Sou är övertygad att hon vet något om Jinno och fortsätter sin jakt på honom med henne som största ledtråden.

Jag gillar serier som följer en röd tråd, det är kul med ett filler avsnitt ibland men oftast... så blir det bara för mycket och man glömmer bort huvudstoryn. Det var därför jag tyckte om Tokyo Dogs så mycket. Det hade en röd tråd den aldrig vek undan, intressanta bikaraktärer och karaktärsutveckling under dess få 10 avsnitt.

Hiro Mizushima

Det var även kul att se Oguri och Mizushima tillsammans igen sedan Hana Kimi. Även fast humorn i de olika dramorna var annorlunda var det fortfarande underbar japansk humor ♥ Detta ska då vara ett polisdrama, men man kan inte att säga actionscenerna är dem bästa. Inte när folk blir skjutna heller. Men jag antar att Japan inte är van vid att göra sådana här dramor så jag förlåter dem.  Sedan är det ju något japansk dålighet över det så att det blir bra.

Tokyo Dogs, nu väntar jag bara på att en special ska komma för att det ska få ett ultimat slut. Slutet var bra, men inte det ultimata slutet.

Kommentarer
Postat av: Saya

Åh, jag minns att jag såg på det första avsnittet av det där dramat! :D



Var under tiden jag hade en lite fangirlcrush på Mizushima x)

2010-04-25 @ 20:37:16
URL: http://kattienhattodenfickfnatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback