Nick och Norahs oändliga låtlista

Vintern kom alldeles för snabbt. Bam! Så var den här. Och som vanligt när det är snabba omställningar i vädret så blir jag sjuk. Utnyttjar därför tiden till att se lite filmer jag planerat se ett tag, jag började med

Nick har fortfarande inte kommit över sin förra tjej och i desperata försök att få tillbaka henne ger han henne cd-skivor med hans känslor på. Vad Nick inte vet är att dessa cd-skivor går ett ödesdigert öde till möte; papperskorgen. Men Norah fångar upp några av dem och blir kär i musiken och undrar vem personen bakom dessa skivor egentligen är. Under en natt så korsas deras vägar och de ger sig ut i New Yorks mörker för att finna deras favoritband som har en spelning på hemlig plats.

 

Som de flesta av Michael Ceras filmer så är denna inget undantag utan är ännu en söt, mysig tonårsromantiksfilm. Dock så är Michael Cera inte heller något undantag, han gör ännu en roll som blyg, lite nördig tonårskille. tro mig, jag gillar de rollerna, men bredvid den färgstarka Kat Dennings så bleknar han bort lite. Dels så är det också för vi får inte veta så mycket om Nick, förutom att han blivit dumpad av en tillsynes väldigt elak tjej. Norah har mer djup, vilket jag önskar att Nick också hade.

 

Annars så fungerar filmen utmärkt med dess bikaraktärer, historier och framförallt miljön. New York på natten, staden som aldrig sover och där tillsynes allt kan hända och ingenting är omöjligt. De olika ställena de är på, hur allting passar in i bilden man har av en natt i New York med småäventyr som är så spännande för stunden, och blir ett minne för livet.

 

 

- mysig film som ger en ett leende på läpparna! :)

 


Kommentarer
Postat av: Joel

Håller med 100%, mycket bra film när man känner för att bli varm inombords!

2010-11-11 @ 20:27:39
Postat av: Jojjo-san

Så härligt när man hittar såna här små guldkorn :)

2010-11-12 @ 22:50:04
URL: http://wackoam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback