Ny Kategori! Test subject nr.1 : Dukat!

Jag vet inte när, eller varför (men misstänker det är så vi kan köpa choklad utan att känna sig skuldmedvetna, så känner i alla fall jag...) så började jag och Joel testa en chokladkaka varje gång vi ses. Det är kul, för vanligtvist så tar man ju alltid någon av sina favoriter och inte försöker testa något nytt. Så denna nya kategori, Tastyness, kommer väl mest handla om chokladen vi äter men kanske även om andra saker som typ... McDonalds hamburgare! Den första chokladen vi testade var en av mina favoriter (men Joel hade inte testat den så det var okej!), Dukat!

 

Dukaten är en delikatess för sig. Den krämiga nougaten som smälter i munnen och sprider chokladsmaken i, tanken på det gör mig väldigt ledsen att jag inte har någon här just hos mig nu... Tyvärr så är Dukaten en doldis och inte många känner till den. Nougaten är perfekt, lagom krämig, lagom hård. Funkar både bra om den legat i kylskåpet eller legat framme ett tag.

 

Dukat, without questions -


Kommentarer
Postat av: Joel

Fast det beror ju på att du jämför den med Marabou, och inte choklad i allmänhet. För isåfall förtjänar den max en 4:a.

2011-02-01 @ 22:52:32
Postat av: Jojjo-san

Jag jämför den inte med någon! Den är bara sååå god! En chokladkaka räcker precis så man inte tröttnar på den, om man köper en förpackning av Lindts kulor så blir ju det alldeles för mycket att moffa i sig...

2011-02-01 @ 23:02:43
Postat av: Sanna

Åh men gud vad kul :) ska jag prova!

2011-02-16 @ 14:40:36
URL: http://thelifeofsanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback