Over and over, again and again. No end, just the horizon.

I somras låg jag på en filt. Läste min bok. Jag satt på en stock och såg utöver havet. Läste min bok. Jag låg på stranden då vågorna smög sig allt närmare. Läste min bok. En varm sommardag under äppelträdet så satt jag medan hundarna sprang omkring och lekte. Läste min bok. På ett litet väntrum på Chicago O'Hares flygplats så satt jag utan nummer till min flygplats. Läste min bok. I ett litet tält i vildmarken så låg jag och frös. Läste min bok. I sommar blev det oändligt många böcker. Från ett bibliotek, från en bokaffär, från en loppis, från Sverige, från Kanada. Jag älskar böcker. Jag har saknat mina böcker. Men nu kommer jag få lite mer tid till dem hoppas jag då jag bara har en massa kortispass på jobbet. Och imorgon. Julafton igen. Bokrea. Längtar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback