Lords of Dogtown



Lords of Dogtown – ett namn som tilltalade mig på grund av en enda skådespelare, Heath Ledger. Utan att veta vad jag gett mig in på så skulle jag förflyttas till Kaliforniens 70- tal då en ny era skulle ta vid. Skateboardens era.

 

I en liten stad längs Kaliforniens kust så bor Stacy, Tony, Jay och Sid, fyra tonårskillar som alla ser upp till Skip, den vuxna mannen som inte verkar ha några problem i livet. De surfar, åker skateboard och festar. En dag inser Skip att det finns pengar att hämta i skateboarden, och de fyra killarna skulle skapa en ny era med sina tricks, men i framgångens spår så nöts deras vänskapsband och allting kommer förändras.

 

Felfri skådespelarinsats, hjärtat på rätta stället och med ett fartfyllt men även stillsamt berättande så slog sig Lords of Dogtown rakt in i min favoritlista över filmer. Heath Ledger gör en klockfri insats som obesvärad, vuxen människa som verkligen porträtterar någon man kan tänka sig att ungdomar i den åldern ser upp till. Lever livet helt enkelt. Vad som verkligen är beundransvärt är att filmen inte har någon huvudroll. Alla är lika viktiga och man berörs av varje enskild individs historia.

 

Vad som höjer filmen är slutet. Hur allting vävs så fint tillsammans och man känner en glädje spridas genom hela kroppen. Det var länge sedan jag var så avslappnad då jag såg en film och bara njöt av varje sekund. Lords of Dogtown, en riktig härlig rulle.

 

Lords of Dogtown -


Kommentarer
Postat av: sofie

Hej! Just nu pågår det en bloppis på min blogg med mängder med kläder och böcker som ska bort så snabbt som möjligt!

Klicka vidare på länken här för att komma direkt till inlägget:

http://sofieskogstrom.blogg.se/2011/january/saljes-klader-i-mangder.html



Hoppas du hittar ngt!

Kram

2011-02-01 @ 21:41:13
URL: http://sofieskogstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback