Narnia: Kung Caspian och skeppet Gryningen


Idag så var jag och Joel på den tredje Narnia filmen! Det tog emot lite att inte se den på premiären men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge... :)

Lucy och Edmund är fast hos deras kusin Eustaces hus och längtar efter att få komma hem. Istället för att ta dem hem till deras familj så förs dem genom en tavla till deras andra hem, Narnia. Där blir de räddade av Kung Caspian och hans befäl. Fred råder i hela Narnia så de alla undrar varför de har blivit tillkallade denna gång....

Dålig beskrivning av handlingen, jag vet men faktum är att jag fortfarande inte riktigt har kommit i underfund vad den handlade om... Det var för många oklara saker, för många händelser som egentligen borde ha varit stora gjorde de små och man hann aldrig greppa tag utan skeppet seglade iväg i sin egen fart och man fick hänga med så gott man kunde själv...

Den största besvikelsen i sig är väl inte handlingen, för den var spännande och magisk så man struntade i att man inte förstod vad som hände. Nej, det var dels lite av manuset och skådespelarinsatserna. Inte manuset utan det var vissa scener som kändes helt onödiga, fjantiga och var bara hemska. Och skådespelarinsatserna... Tyvärr så fick Ben Barnes inte så mycket Scenetime som denna film hade behövt, för han var ännu en gång lysande i sin roll som Caspian. Georgie Henley svek i sin roll som Lucy. Då hon gjort det bra i de förgående filmerna var detta en överraskning. Hon verkade ha tappat bort sin karaktär helt.

Nej, den sämsta i serien, men fortfarande värd att se. Ögonen tårades vid två tillfällen och jag tror när allt kommer till kritan så gillar jag filmen trots dess många brister!

Narnia: Kung Caspian och skeppet Gryningen - 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback