Mini Shopaholic by Sophie Kinsella

Den senaste inom Shopaholic serien! Man börjar undra när den sista boken egentligen ska komma, för hur mycket kan en Becky Brandon (née Bloomwood) egentligen råka ut för?

Becky och Lukes dotter Minnie är nu två år gammal, så liten men ändå en handfull att hålla i! Hon blir bannad från affärer, vill ha allting och Becky som inte kan säga nej får allt större skulder... Inte bara att hon har Minnie att hålla koll på så har hon också bestämt sig att hon ska anordna en födelsedagsfest för Luke, alldeles själv! Med stressen från allt så kan hon ju alltid avreagera sig med lite shopping, men hon har slagit vad med Luke att hon inte ska shoppa igen förrän hon har använt vartenda plagg i sin garderob tre gånger... Kan det vara så att Becky har tagit sig vatten överhuvudet denna gång?

Shopaholic böckerna har alltid varit en del av mina favoritböcker. Ända sedan jag läste att Becky brukade ta ut sina skor och ta kort på dem när hon städade så kände jag ett samband, jag älskar böckerna för Becky är en jag i en mer drastiskare form. Jag förstår verkligen allt hon känner. Dem är helt underbara. Men den här boken är tyvärr den sämsta i serien.

Becky har nu blivit en mor men hon själv har inte förändrats så mycket. Två år har gått men allt verkar ha rullat på som vanligt. Jag hade velat se lite karaktärsändringar, att de inte fortsatte som vanligt som om inget hade hänt. Att få barn borde vara värsta livsförändrande grejen, men det märks inte alls, men vem vet, jag kanske har fel? Sedan så var allting ganska överdrivet, Minnies beteende och festen... Jag ska inte spoila för mycket, men hur mycket spektakel måste en fest ha för att bli bra?

Som sagt, den sämsta i serien. Den var rolig, men för många pinsamheter och alldeles för överdriven enligt mig. Men likaså, man mår bra av att läsa den!

Mini Shopaholic -

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback