Nr.2 : Iron Man

Efter att ha sett The Avengers två gånger är jag frälst. Vad jag dock inte visste är att glädjen kunde ta ytterligare ett jättekliv på skalan. Efter att ha sett Iron Man och Iron Man 2 så inser jag så blind jag har varit. Så blind! Jag skäms. Men är så glad att det finns så mycket mer! Iron Man - i kategorin superhjältar (boken ska inte vara sorterad efter årtal utan kategorier!) får en förtjänt andra plats i denna kategori - 1001!
Iron Man
Tony Stark, pengakungen själv blir kidnappad efter en av sina visningar för hans nya bomb i ett österland. Splitter i hjärtat gör att han får ett batteri opererat in i bröstet för att hålla splittret borta. Geni som han är så lyckas han fly i en egenbyggd armor. Väl hemma så börjar han fundera om det verkligen är meningen att han ska tillverka vapen - eller göra något annat i sin nybyggda armor?

Iron Man är en film med många scener och karaktärer. Jag är alltid lite ledsen då Rhodey i tvåan har bytts ut och då jag har inget emot Cheadle personligen så saknar han karisman som Howard har i första. To the good stuff - Iron Man! Robert Downey Jr är så klockren han kan bara kan bli i denna roll. Jag älskar verklligen snuttarna med han och Potts (Paltrow) (Hidden romance ftw). De är verkligen känslomässiga och är lite out of character för Stark, men ändå så rätt. Tony Stark has a heart.

Det är inte mycket action i denna film utan mer en introduktion om Stark och hans förvandling till Iron Man, och jag är verkligen en sucker för sådana filmer. Det blir mycket historia, karaktärsutvecklingar och olika sorters scener i dessa typer av filmer. Det är dem små ögonblicken som blir minnesvärda, roliga, berörande.

Iron Man får sig en välförtjänt plats för att vara en av de bästa, underhållande, superhjältefilmerna genom tiderna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback