The Hulk

Efter alla jämförelser bland alla hulkar så bestämde jag för att se med egna ögon om Ruffalo ör bättre än sina förgångare Eric Bana och Edward Norton. Först ut är The Hulk!

hulk

Bruce, en forskare inom nanomed-teknologin råkar ut för en olycka där han skulle ha dött men på något sätt överlevde. Efter olyckan så är han inte densamma, han kan inte sätta fingret på det men något är fel. Who is that green guy behind the mirror?

Okej. Den här filmen var dålig. Riktigt dålig. Eric Bana som är en sådan bra skådespelare får inte alls glänsa här. Kameraarbetet är uselt och allt är bara dåligt. Jag avskyr hur de skär in flera bilder i en scen. Jaha, de alla kollar på varandra, men nu ser det bara dumt ut, kan du inte göra det så det blir lite mer intense? Med så mycket potential, jag kan se att detta hade kunnat bli en bra film, men det är det nu tyvärr inte. Ang Lee är nog personen att anklaga för det. Jag vet inte hur en director arbetar, men om något med så här mycket potential har blivit så dåligt så finns det bara en som kan hållas ansvarig.

Eric Bana var då ingen höjdare som Hulk, men jag tror inte det är hans fel. Hulken har inget direkt djup alls i den här filmen, han bara är där och är ett grönt monster och ibland människa. Den enda som glänser lite är Nick Nolte som crazy dad. Hans karaktär hade lite att gå på, men efter att ha sett filmen (med undantag för några långa blundningar) så är man riktigt besviken. Vem är Hulken? Vad ska jag känna när jag ser honom? Den enda scenen jag gillar är den sista scenen, den känns inte lika kameradålig, dåligt manus, dålig stämning och etc etc som resten av filmen. Nu ser jag fram emot Norton!
The Hulk - 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback