2012 - ett Filmäventyr - Nr. 10

Ska skriva topp 10 filmer alla årtal och börjar med år 2012! Den film som kommer på 10:e plats är...
 
The Hunger Games
woopwoop photo hunger-games-katniss-gale_zps79932021.jpg
Katniss and Gale

År 2012 var ett år med många bra filmer,och The Hunger Games var en av dem. Jag, Erika och Jocke försökte äta upp en stor popcorn, misslyckades. Utan någon direkt koppling till böckerna så gick jag och såg denna på bio och jag gillade verkligen den! Många jämförde den med Battle Royal, vilket jag kan förstå, men själv ser jag bara liknelser och inte samma histora. Det politiska och de olika människoklasserna gör att denna film blir en av sitt slag. Det är historien som fångar, att försöka göra det omöjliga. Även om Jennifer Lawrence spelar Katniss bra så blev jag lite besviken, efter jag läst böckerna. Där är hon en sådan känslomässig människa, och jag tycker det går lite förlorat. Men bra film, som bör ses, igen. Varför gillade jag den då? Karaktärerna, miljön och historien fångade en helt enkelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback